Sieć serwisów wózków widłowych: przegląd usług i warunki umów serwisowych…
Czy wiecie na co zwracać uwagę podczas wyboru firmy serwisującej Wasze wózki widłowe?
Między innymi na to pytanie odpowiadał nasz ekspert na łamach najnowszego numeru Czasopisma Magazynowanie i Dystrybucja, którego tematem przewodnim była „Sieć serwisów autoryzowanych wózków widłowych: przegląd usług i warunki umów serwisowych”.
„Najważniejszą zaletą autoryzowanych serwisów jest to, że można wymagać od nich tego, że zajmą się profesjonalnie obsługą i naprawą wózka. Wynika to z kilku istotnych czynników. Autoryzowane serwisy dysponują odpowiednim oprogramowaniem i sprzętem, który pozwala na kompleksową diagnostykę wózka. Są to często urządzenia niedostępne na rynku, których nie posiadają nieautoryzowanie serwisy. Dzięki nim Technik może sprawdzić co się popsuło, jak wygląda procedura naprawy danego elementu i jakie części oraz narzędzia będą potrzebne w trakcie prowadzonych prac, zanim jeszcze weźmie do ręki klucz. Osoby pracujące w autoryzowanych serwisach przechodzą regularne szkolenia fabryczne marki. Znajomość budowy wózków, stosowanych procedur napraw to integralna część ich zakresu kompetencji. W nowoczesnych wózkach, podobnie jak w nowoczesnych samochodach, często bardzo istotne znaczenie ma w jakiej kolejności prowadzone są poszczególne działania. Szczególnie w przypadku elektroniki warto wiedzieć co, gdzie i kiedy podłączyć. W wielu niezależnych serwisach mechanicy takiej wiedzy po prostu nie mają. Autoryzowane serwisy dysponują również specjalnymi narzędziami, których stosowanie ułatwia serwisowanie urządzeń. Ponownie mówimy tutaj o narzędziach niedostępnych w ogólnym obiegu. Serwisy niezależne radzą sobie z takimi brakami dorabiając narzędzia lub stosując zamienniki. Niestety czasem kończy się to urwanymi gwintami, czy uszkodzonymi podzespołami.”
Całość artykułu znajdziecie w 3 numerze „Magazynowanie i Dystrybucja” z 31. maja 2018.