Warehouse Development eXperts
Zmień język

Jak bezpiecznie i prawidłowo obsługiwać regały drive-in?

Regały drive-in przeznaczone są do składowania dużej ilości towarów na jednorodnych paletach. Dzięki wielopoziomowej zabudowie w zblokowanych tunelach zapewniają wysoki współczynnik wykorzystania kubatury magazynu. Regały tego typu zatowarowywane są poprzez bezpośredni wjazd wózka do tunelu regałowego zgodnie z metodą LIFO. Palety umieszcza się kolejno na poszczególnych poziomach w kierunku od końca regału do jego początku. Wyładunek odbywa się w sposób odwrotny.

Prawidłowy sposób załadunku i wyładunku przedstawia rysunek poniżej.

drive-in-schemat

Konieczność wjazdu do tunelu wiąże się z zachowaniem dużej ostrożności przez operatora. Niewielkie odległości między konstrukcją regału a obsługującym wózkiem sprawiają, że występuje większe prawdopodobieństwo uderzenia. Dlatego, aby maksymalnie zabezpieczyć konstrukcję regałową przed uszkodzeniem oraz zachować wymagane bezpieczeństwo pracy pracowników stosuje się różnego rodzaju zabezpieczenia ruchu poziomego wózka przy wjeździe i wyjeździe z kanału, które prowadzą wózek lub jednostkę paletową w kanale (zależnie od rodzaju wózka – czołowy czy reach truck). Zabezpieczenia tuneli w postaci szyn prowadzących stosuje się z reguły wtedy, gdy głębokość tunelu jest większa niż 3 palety. Szyny dolne prowadzące prawie zawsze montowane są do posadzki a nie do konstrukcji regału, ponieważ nie przenosi wtedy uderzeń na elementy regału.

Szyny prowadzące mają za zadanie:

  • zabezpieczyć elementy regału przed uderzeniami wózków widłowych i jednostek ładunkowych;
  • odizolować elementy regału od bezpośrednich uderzeń wózków widłowych i jednostek ładunkowych;
  • ułatwić wjazd, a w szczególności wyjazd wózka z tunelu, co skraca czas cyklu transportowego i zwiększa wydajność pracy.

Prowadzenie wózka reach truck w tunelu odbywa się za pomocą szyn dolnych, które prowadzą wózek, natomiast na poziomie 1 i wyżej realizowane jest poprzez prowadzenie palety za pomocą ścian bocznych szyn nośnych. Należy przy tym pamiętać, że paleta nie może być prowadzona powyżej konstrukcji szyny, bowiem bok szyny stanowi prowadnicę dla palety. Dla wózków reach truck powszechnie stosuje się rolki prowadzące montowane do korpusu wózka. Możliwe jest również montowanie rolek prowadzących do wózków czołowych. Przewagą wózków czołowych czterokołowych nad trójkołowymi jest ich łatwość prowadzenia po prostej. Wózek z 4 kołami nie ulega zjawisku „wężykowania”. Gdy pierwszy poziom składowania znajduje się w obrysie wysokości wózka, stosuje się wtedy przewężenie kabiny wózka. Należy jednak pamiętać o wysokościach, od których można zawężać wózek. W przypadku, gdy zawężenie kabiny jest niemożliwe, 1 poziom składowania musi znajdować się powyżej kabiny. Więcej na temat systemów składowania oraz o możliwościach jakie dają regały drive in dowiesz się z naszej oferty usługowej.

 

Pliki Cookie

W tej witrynie stosujemy pliki cookie do gromadzenia informacji o tym, w jaki sposób osoby odwiedzające korzystają z naszej witryny internetowej. Dzięki tym informacjom na bieżąco ulepszamy działanie witryny oraz zapewniamy użytkownikom optymalne warunki korzystania z serwisu i oferty. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zarządzać wykorzystywanymi przez nas plikami cookie, prosimy kliknąć Ustawienia.

Poniższy panel umożliwia dostosowanie preferencji dotyczących zgody na korzystanie z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób te moduły śledzące nam pomagają i jak działają, zapoznaj się z polityką cookie. Możesz przejrzeć i zmienić swoje wybory w dowolnym momencie.

Obserwuj nas